Selasa, 15 Desember 2015

Pendidikan Karakter Kanggo Pasinaon Gamelan

 Pendidikan Karakter
Kanggo Pasinaonan Gamelan

Pendidikan kuwi padha hakekate nduweni tujuan, yaiku ngrewangi manusa supaya dadi cerdas lan pinter, lan ngrewangi uwongsupaya dadi  manusa sing apik. Ndadikake  manusia cerdas lan pinter, bisa dadi gampang nglakukake, nanging ndadikake manusa supaya dadi uwong sing apik lan bijak, kuwiluwih angel. Mila, wajar nek diomongke perkara moral kuwi peerkaraakut utawa penyakit sing kronis sing ngintilipanguripane manusa kapan lan nang ndi wae.
konsep dhasar sing diterapke neng pemikirane wong kanggo ndadikake akhlak jasmani rohani karo budi pekerti eben luih ana artine saka sadurunge. sahingga bisa ngurangi krisis moral sing nerpa negeri iki. Miturut para ahli pengertian pendidikan karakter kudu diterapake neng pikiran uwong awit cilik, remaja tekan dewasa, dadi bisa mbentuk karakter uwong supaya dadi  apik lan bermoral. Akeh wong setuju karo babagan iku, lah piye ora ? bien bangsa iki terkenal karo  budaya sing ramah tamah, jujur, lan andhap asor. Nanging nek didileng saiki miturut fakta, bangsa iki wis owah. Korupsi wis saya nguasai jagad bocah-bocah saiki sopan santune wis saya luntur.
Perkara sing akut iki mau sing mengkone  dadi pentinge penyelengara utawa pelaksana pendidikan karakter. Pendidikan karakter
Kuwi cerminane saka kepribadian sing jangkep saka uwong.mentalitas, sikap lan perilaku. Pendidikan karakter samacam iki luwih trep dadi pendidikan budi pekerti. Pembelajaran tata-krama, sopan santun, lan adat-istiadat, ndadikake pendidikan karakter samacam iki luwih nekanake karo tindak-tanduk  uwong sing  disebut kepribadian apik utawa ora apik berdasarke norma-norma sing nduweni sifat kontekstual lan kultural.
Mudune kualitas moral neng uripe manusia Indonesia saiki, paling wiwit kuwi ning kalangan siswa,nuntut diselenggarake pendidikan karakter. Sekolah dituntut kanggo nuwuhake peran lan tanggungjawabe kanggo nandur lan ngembangke  nilei-nilei sing apik lan ngrewangi para siswa mbentuk lan mbangun karakter  nganggonilei-nilei sing apik. Pendidikan karakter diarahke kanggo wenehi tekanan karo nilei-nilei tartamtu kayata rasa hormat, tanggungjawab, jujur, peduli, adil lan ngrewangi siswa kanggo mahami, mratihake, lan nglakukake nilei-nilei kasebut kanggo uripe dhewe-dhewe.

            Neng penerapanpembelajaran, pendidikankarakterugaana sing diterapakeanaingkarawitan. Misale SD Sekaran 01, Semarang. Latiankarawitane salah sawijine upaya kanggo mendidik lan nglatih siswa supaya nduweni karakter sing apik. Ning SD Sekaran 01 sing dikhususke Latihan kuwiSD kelas papat tekan kelas enem.
Sakingpelatianmaunduwenimanfaatlan tujuan kayata,
·  Tujuan, Fungsi lan Media Pendidikan karakter
            Pendidikan karakter intine nduweni mbentuk bangsa sing tangguh, kompetitif, berakhlak mulia, bermoral, bertoleran, bergotong royong, berjiwa patriotik, berkembang dinamis, berorientasi ilmu pengetahuan lan teknologi sing sakabehe dijiwani dening iman lan takwa marang  Gusti berdasarke Pancasila.
Pendidikan karakter nduweni fungsi kanggo:
  1. ngembangke potensi dhasar supaya nduweni apik, pikiran sing apik, lan perilaku apik.
  2. nguatake lan mbangun perilaku bangsa sing multikultur.
  3. Ningkatke peradaban bangsa sing kompetitif ning  pergaulane donya.
  4. Nglatih kesabaran
  5. Latihan kompak lan ngregani manusa.
Pendidikan karakter dilakukake lewat media sing nyakup kulawarga, satuan pendidikan, masarakat politik, pemerintah, dunia usaha, lan media massa.

  • Nilei-nilei Pambentuk Karakter
Satuan pendidikan sebenere kuwi uwis ngembangke lan nglaksanakake nilei-nilei pembentuk karakter sing nglewati program operasional satuan pendidikan dhewe-dhewe. Babagan iki yaiku sadurunge  pendidikan karakter padha satuan pendidikan sing kanggo nerusake luwih nguatake pelaksanaan pendidikan karakter nganggo 18 nilei sing sumbere saka agama, Pancasila, budaya, lan tujuan pendidikan nasional, yaiku:
  1.      Jujur
  2.     Toleransi
  3.     Disiplin
  4.     Kerja keras
  5.     Kreatif
  6.     Mandiri
  7.     Demokratis
  8.     Rasa pengin ngerti
  9.     Semangat Kebangsaan
  10.     Cinta Tanah Air
  11.     Ngregani  Prestasi
  12.    Bersahabat/Komunikatif
  13.    Cinta Damai
  14.    Gemar Maca
  15.   Peduli Lingkungan
  16.   Peduli Sosial
  17.   Tanggung Jawab,
  18.  religius   

Piye Carane Ndidik Aspek Karakter?

Pendidikan ora namung  nduweni fungsi sebagai media kanggo ngembangke kemampuan semata, nanging uga nduweni fungsi kanggo mbentuk watak lan peradaban bangsa sing bermatabat. Saka babagan iki  sebenare pendidikan karakter ora bisa ditinggalke kanggo fungsine  pendidikan. Merga iku, dadi fungsi sing nempel karo keberadaane pendidikan nasional kanggo mbentuk watak lan peradaban bangsa, pendidikan karakter kuwi saka peran kuwi.  Mila  pendidikan karakter dadi tugas saka kabeh pihak sing terlibat karo si pendidik.

DAFTAR  PUSTAKA
Belajarpsikologi.com/mengapa-perlu-adanya-pendidikan-karakter/
healthy-safe.blogspot.com/2012/08/manfaat-pendidikan-karakter.html

https://pndkarakter.wordpress.com




Tidak ada komentar:

Posting Komentar