Pendidikan Karakter
Kanggo Pasinaonan Gamelan
Pendidikan kuwi padha hakekate nduweni tujuan, yaiku ngrewangi manusa
supaya dadi cerdas lan pinter, lan ngrewangi uwongsupaya dadi manusa sing apik. Ndadikake manusia cerdas lan pinter, bisa dadi gampang
nglakukake, nanging ndadikake manusa supaya dadi uwong sing apik lan bijak,
kuwiluwih angel. Mila, wajar nek diomongke perkara moral kuwi peerkaraakut utawa penyakit sing kronis sing ngintilipanguripane manusa kapan
lan nang ndi wae.
konsep dhasar sing diterapke neng pemikirane wong
kanggo ndadikake akhlak jasmani rohani karo budi pekerti eben luih ana artine
saka sadurunge. sahingga bisa ngurangi krisis moral sing nerpa negeri iki. Miturut para ahli pengertian pendidikan karakter kudu
diterapake neng pikiran uwong awit cilik, remaja tekan dewasa, dadi bisa mbentuk
karakter uwong supaya dadi apik lan
bermoral. Akeh wong setuju karo babagan iku, lah piye ora ? bien bangsa iki terkenal karo budaya sing ramah tamah, jujur, lan andhap
asor. Nanging nek didileng saiki miturut fakta, bangsa iki wis owah. Korupsi
wis saya nguasai jagad bocah-bocah saiki sopan santune wis saya luntur.
Perkara sing akut iki mau sing mengkone dadi pentinge penyelengara utawa pelaksana
pendidikan karakter. Pendidikan karakter
Kuwi cerminane saka
kepribadian sing jangkep saka uwong.mentalitas,
sikap lan perilaku. Pendidikan karakter samacam iki luwih trep dadi pendidikan
budi pekerti. Pembelajaran tata-krama, sopan santun, lan adat-istiadat,
ndadikake pendidikan karakter samacam iki luwih nekanake karo tindak-tanduk uwong sing disebut kepribadian apik utawa ora apik
berdasarke norma-norma sing nduweni sifat kontekstual
lan kultural.
Mudune kualitas moral
neng uripe manusia Indonesia saiki, paling wiwit kuwi ning kalangan
siswa,nuntut diselenggarake pendidikan karakter. Sekolah dituntut kanggo
nuwuhake peran lan tanggungjawabe kanggo nandur lan ngembangke nilei-nilei sing apik lan ngrewangi para
siswa mbentuk lan mbangun karakter
nganggonilei-nilei sing apik. Pendidikan karakter diarahke kanggo wenehi
tekanan karo nilei-nilei tartamtu kayata rasa hormat, tanggungjawab, jujur,
peduli, adil lan ngrewangi siswa kanggo mahami, mratihake, lan nglakukake
nilei-nilei kasebut kanggo uripe dhewe-dhewe.
Neng penerapanpembelajaran, pendidikankarakterugaana sing
diterapakeanaingkarawitan. Misale SD Sekaran 01, Semarang. Latiankarawitane salah sawijine upaya kanggo mendidik lan nglatih siswa supaya nduweni
karakter sing apik. Ning SD Sekaran 01 sing dikhususke Latihan kuwiSD kelas papat tekan kelas enem.
Sakingpelatianmaunduwenimanfaatlan tujuan kayata,
· Tujuan, Fungsi lan Media
Pendidikan karakter
Pendidikan karakter intine nduweni
mbentuk bangsa sing tangguh, kompetitif, berakhlak mulia, bermoral, bertoleran,
bergotong royong, berjiwa patriotik, berkembang dinamis, berorientasi ilmu
pengetahuan lan teknologi sing sakabehe dijiwani dening iman lan takwa
marang Gusti berdasarke Pancasila.
Pendidikan karakter nduweni fungsi kanggo:
Pendidikan karakter nduweni fungsi kanggo:
- ngembangke
potensi dhasar supaya nduweni apik, pikiran sing apik, lan perilaku apik.
- nguatake
lan mbangun perilaku bangsa sing multikultur.
- Ningkatke
peradaban bangsa sing kompetitif ning
pergaulane donya.
- Nglatih
kesabaran
- Latihan
kompak lan ngregani manusa.
Pendidikan karakter dilakukake lewat media sing nyakup kulawarga, satuan
pendidikan, masarakat politik, pemerintah, dunia usaha, lan media massa.
- Nilei-nilei
Pambentuk Karakter
Satuan pendidikan
sebenere kuwi uwis ngembangke lan nglaksanakake nilei-nilei pembentuk karakter
sing nglewati program operasional satuan pendidikan dhewe-dhewe. Babagan iki
yaiku sadurunge pendidikan karakter padha
satuan pendidikan sing kanggo nerusake luwih nguatake pelaksanaan pendidikan
karakter nganggo 18 nilei sing sumbere saka agama, Pancasila, budaya, lan tujuan
pendidikan nasional, yaiku:
- Jujur
-
Toleransi
- Disiplin
-
Kerja keras
-
Kreatif
- Mandiri
-
Demokratis
- Rasa
pengin ngerti
- Semangat
Kebangsaan
-
Cinta Tanah Air
-
Ngregani Prestasi
- Bersahabat/Komunikatif
-
Cinta Damai
-
Gemar Maca
- Peduli
Lingkungan
- Peduli
Sosial
- Tanggung
Jawab,
- religius
Piye Carane Ndidik Aspek Karakter?
Pendidikan
ora namung nduweni fungsi sebagai media kanggo ngembangke kemampuan
semata, nanging uga nduweni fungsi kanggo mbentuk watak lan peradaban
bangsa sing bermatabat. Saka babagan iki sebenare pendidikan karakter ora
bisa ditinggalke kanggo fungsine
pendidikan. Merga iku, dadi fungsi sing nempel karo keberadaane pendidikan
nasional kanggo mbentuk watak lan peradaban bangsa, pendidikan
karakter kuwi saka peran kuwi. Mila
pendidikan karakter dadi tugas saka
kabeh pihak sing terlibat karo si pendidik.
DAFTAR PUSTAKA
Belajarpsikologi.com/mengapa-perlu-adanya-pendidikan-karakter/
healthy-safe.blogspot.com/2012/08/manfaat-pendidikan-karakter.html
https://pndkarakter.wordpress.com
Tidak ada komentar:
Posting Komentar